MĄDRA DYNIA - GRA PODŁOGOWA + INSTRUKCJA + NAPIS DZIEŃ DYNI
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
GRA PODŁOGOWA - MĄDRA DYNIA 2W1 + INSTRUKCJA
To ciekawa forma zabawy ruchowej angażującej zmysł wzrokowy, orientację w schemacie ciała, percepcję wzrokowo-ruchową. Zabawę można wykorzystać podczas zajęć w Dniu Dyni - ale również podczas codziennych zajęć ruchowych, w celu ich uatrakcyjnienia. Zabawę można prowadzić z całą grupą, w małych zespołach, lub indywidualnie, podczas zajęć korekcyjno - kompensacyjnych. Obrazki należy wydrukować i zalaminować, aby dłużej służyły dzieciom. Projekt posiada piękną grafikę, zachęcającą dzieci do aktywności.
Instrukcja:
Rozkładamy obrazki na podłodze. Droga składa się z obrazków przedstawiających cyfry oraz dynię w czasie ćwiczeń. Pierwszy obrazek to START, a ostatni to META. Obrazki można ułożyć w inny sposób, wg uznania.
Gra polega na tym że nauczyciel wybiera dziecko, które rozpocznie zabawę. Dziecko staje na jedynce i odpowiada na dyniowe pytanie (pytania znajdują się na oddzielnych kartach). Jeśli odpowie prawidłowo może przejść dalej na dynię i naśladować jej ruch. Jeśli jednak nie odpowie musi opuścić grę i wybrać kogoś z grupy do kontynuacji zabawy. Strzałka oznacza – zadaj pytanie dyniowe grupie. W zestawie znajduje się cyfra 0 więc można modyfikować i układać kolejne cyfry. Gra powiązana jest z naszym projektem: ”DYNIA CO O NIEJ WIESZ?” Dzieci mogą najpierw poprzez zabawę dowiedzieć się wielu informacji o Dyni, a potem nauczyciel może to wykorzystać podczas zadawania pytań.
WERSJA NR 1: Dyniowe cyfry to zmodyfikowana wersja gry w tradycyjne klasy. Dziecko skacząc pokonuje drogę z dyniowymi cyframi. Dla bezpieczeństwa cyfry należy przymocować do podłogi za pomocą taśmy dwustronnej. Dziecko skacze w klasy mówiąc nazwę cyfr – dwie nogi, jedna noga… W zestawie znajduje się cyfra 0 więc można w grze w klasy dołożyć cyfrę 10. Następnie dziecko pokonuje drogę - staje przed każdym obrazkiem i odwzorowuje pozycję ciała DYNI zgodnie z obrazkiem, np. prawa ręka do góry, lewa noga w bok, itp.
WERSJA NR 2: Dwoje dzieci i równocześnie pokonuje dyniową drogę, jedno skacze w klasy, drugie odwzorowuje pozycje ciała, następuje zmiana.
WERSJA NR 3: Nauczyciel pokazuje obrazek z dynią, a cała grupa wykonuje ćwiczenie.
WERSJA NR 4: Nauczyciel pokazuje obrazek z dyniową cyfrą, a cała grupa wykonuje ćwiczenie, np. 1 podskok, 2 przysiady, 3 pajacyki, 4 pompki…..
WERSJA NR 5: Dzieci siedzą w kręgu, a na dywanie poukładane są obrazki z dyniowymi ćwiczeniami. Jedno dziecko wybiera ćwiczenie dla innego lub dziecko losuje dla siebie ćwiczenie
WERSJA NR 6: Obrazki z dyniami i cyframi można wykorzystać do grupowej zabawy w duże memory – wtedy drukujemy podwójnie.
WERSJA NR 7: Obrazki z dyniami i cyframi można wykorzystać do wykonania puzzli, wtedy drukujemy, laminujemy i rozcinamy dowolnie. Można też wykorzystać do dekoracji.
PAKIET ZAWIERA:
- DYNIOWE CYFRY 10/A4
- MĄDRA DYNIA ĆWICZY 7/A4
- PYTANIA DO GRY 4/A4
- napis START 1/A4
- napis META 1/A4
- INSTRUKCJA MADRA DYNIA 2/A4
- STRZAŁKI DO GRY 4/A4
- RAZEM 29 STRON/A4